MittAlby

Störningar

Du har rätt till lugn och ro i din bostad.

Under kontorstid

Blir du kraftigt störd ska du vända dig till vår Kundförvaltare Tony Altun. Mitt Alby talar aldrig om vem som har ringt, så den du klagar på får aldrig veta ditt namn.  Vi lovar att göra allt vad vi kan för att sätta stopp för alla riktiga störningsproblem. Vi hjälper dig som drabbats med råd och stöd, och behandlar all information konfidentiellt.

Efter kontorstid

Inträffar störningen efter kontorstid kan du ringa störningsjouren. Tala om namn, adress och telefonnummer, vad som händer och vem som stör dig.

Vad händer när du ringer

Så fort du ringer kontaktar vi den som stör. Om det behövs, så skickas en väktare ut till platsen som ger den störande en skriftlig anmälan. Väktarna kan också kalla på polis, om situationen är mycket allvarlig. Vid allvarliga störningar får alla kringboende ett meddelande om att störningsjouren varit där.

 

Exempel på störningar

  • Någon skriker eller ropar högt på olämpliga tider
  • Någon spelar musik på mycket hög volym
  • En hund skäller högt och länge
  • Någon duschar länge och tappar upp vatten mitt i natten
  • Någon borrar, spikar eller bankar sent på kvällen
  • Någon använder tvättmaskin nattetid

Efter kl 22.00

Naturligtvis ska du och din familj kunna röra er normalt i lägenheten utan att vara rädda för att betraktas som störande av grannarna. Men efter klockan 22.00 bör du ta extra hänsyn och vara tystare.

Förvarna dina grannar

om du ska ha fest eller om du till exempel behöver sätta upp tavlor en sen kväll. Hörs mycket ljud från din eller grannens lägenhet, kanske ni tillsammans kan diskutera er fram till lösningar som passar alla.

Störd?

Under kontorstid:
vänder du dig till vår Kundförvaltare Tony Altun.

Efter kontorstid:
ringer du vår Störningsjour tel. 08-531 744 40

 

 


 
Dela detta.