MittAlby

Ny CSO Adisa Handzic

2018-03-08

Adisa är anställd på Mitt Alby från och med i år som Social chief officer, vilket innebär att hon ska arbeta med hyresgästerna på Albyberget och deras välmående. Hon säger själv om jobbet ”det är viktigt att möta hyresgäster på deras egna villkor och lyssna på deras dem, då får man mest framgång och legitimitet”.

 

Vi frågade Adisa hur hon hamnade på Mitt Alby och vad hon hade gjort innan hon kom till oss?
Jag har faktiskt hela mitt yrkesverksamma liv arbetat med hyresgäster och medborgare samt deras möjlighet till inflytande, både via Hyresgästföreningen och Stockholmshem AB (som är ett kommunalt ägt bostadsbolag). Så när jag kom i kontakt med Miljonbemanning, som är ett lokalt bemanningsbolag i Alby, kändes det självklart. Det var precis de frågor jag själv hade arbetat med men numera från ett mindre och lokalt perspektiv samt i Botkyrka där jag alltid funnit inspiration.

Hur tror du att du kommer trivas i Alby och på Mitt Alby?
Jag kommer nog trivas bra i Alby eftersom jag själv bor på röda linjen och tycker att det finns mycket starkt föreningsliv här ute samt redan bra verksamhet. Mitt Alby verkar ha hjärtat på rätt plats och goda ambitioner.

Vad är det bästa med dig som anställd som SCO på Mitt Alby?
Det bästa med mig är att jag är väldigt social och utåtriktad. Jag kommer vara ute i området och möta många av hyresgästerna och de befintliga aktörer som finns i området. Jag har alla ambitioner att finnas till för hyresgästerna och låta deras önskemål och kunskap om området leda mig och mitt arbete.

 


 
Dela detta.